Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Latvijas U18 basketbolistiem EČ ievadā 18:0 izrāviens un uzvara pār beļģiem

Kārlis Justovičs
Kārlis Justovičs

Latvijas U18 basketbolistiem EČ ievadā 18:0 izrāviens un uzvara pār beļģiem
Juris Vītols. Foto: FIBA

Eiropas U18 basketbola meistarsacīkšu B divīzijas sacensības Portugālē šovakar veiksmīgi iesāka Latvijas U18 valstsvienība, kura pārspēja (85:71) vienaudžus no Beļģijas. Latvieši uzvaru lika uz uzbrukumiem no trīspunktu zonas, veicot 39 tālmetienus.

Latvieši atguvās pēc neizteiksmīga spēles sākuma, nepilnu pirmo četru minūšu laikā nokļūstot iedzinējos ar 4:12. Vēl pirmā ceturkšņa izskaņā Beļģijas jauniešiem bija sešu punktu pārsvars (26:20). Turpretim otrajā ceturtdaļā laukumā ritēja ļoti līdzvērtīga spēkošanās, komandām cīnoties par iniciatīvas pārņemšanu.

Latvieši izšķirošo pavērsienu veica otrā puslaika ievadā, sešu minūšu laikā iemetot 18 punktus pēc kārtas un no nelabvēlīga rezultāta 44:48 panākot 62:48 savā labā. Apjomīgo izrāvienu ar diviem precīziem tālmetieniem sekmēja Roberts Blūms. Pa vienam sekmīgam trejacim veica Kristaps Soldatenoks un Toms Līcis.

Pamatlaikā atlikušajās 13 ar pusi minūtēs Beļģijas jaunieši tā arī nespēja piekļūt tuvāk par desmit punktu starpību (54:64, 65:75).

Latvieši šovakar trāpīja 15 no 28 (53,57%) divpunktu metieniem, 16 no 39 (41,03%) tālmetieniem un septiņus no desmit soda metieniem. Pretiniekiem šajos rādītājos attiecīgi 22/35 (62,86%), 6/17 (35,29%) un 9/17 (52,94%).

Latvijas komanda veiksmīgāk cīnījās par atlēkušajām bumbām (36:29), uzteicami sargājot savu grozu – beļģi izcīnīja vien divas atlēkušās bumbas uzbrukumā.

Blūms guva 23 punktus (8/20 metienos no spēles), Līnim 17 punkti (6/9 metienos no spēles) un Soldatenokam 13 punkti (4/8 metienos no spēles, 2/3 soda metienos). Toms Markuss Salnājs ne vien iemeta deviņus punktus (3/7 metienos no spēles, 3/4 soda metienos) un savāca astoņas atlēkušās bumbas, bet arī nopelnīja +/- rādītāju +30. Sliktākais +/- koeficients (-17) Kristeram Skrindam.

Beļģijas vienībā 15 punkti un sešas atlēkušās bumbas Noā Mēusenam.

Latvijas U18 izlase sestdienas vēlā vakarā spēkosies pret mājiniekiem portugāļiem, otrdien spēlēs pret Bulgāriju un trešdien eksaminēs Šveices U18 valstsvienību.

Latvijas U18 – Beļģijas U18 85:71 (23:26, 21:20, 23:10, 18:15)
Latvijas U18: Blūms 23 (5 kļ.), Līnis 17 (4 atl.b.), Soldatenoks 13, Salnājs 9 (8 atl.b.), Vītols 6 (5 atl.b., 10 rez.p., 5 kļ., 4 pārtv.b.), Skrinda 5 (5 atl.b.), Nkojs-Eale 5, Švalbe 4, Egle 2 (5 rez.p.), Švītiņš 1 (5 atl.b.).

Eiropas U18 meistarsacīkšu B divīzija, 21. jūlija spēles

Gr.SpēleRezultāts
AAustrija – Norvēģija97:64
Lielbritānija – Islande77:68
BSlovākija – Gruzija77:55
Ungārija – Melnkalne57:71
CUkraina – Nīderlande67:85
Kosova – Igaunija60:68
Īrija – Rumānija88:94
DBulgārija – Šveice85:77
Latvija – Beļģija85:71

Ceturtdaļfinālā par 1. – 8. vietu piedalīsies visu grupu pirmo divu vietu ieguvējas. Latvijai aktuālās D grupas komandas izslēgšanas cīņas iesāks pret C grupas izlasēm.

Grupas

A grupaB grupaC grupaD grupa
AustrijaSlovākijaRumānijaLatvija
LielbritānijaMelnkalneNīderlandeBulgārija
ZiemeļmaķedonijaBosnija un HercegovinaIgaunijaPortugāle
IslandeAlbānijaKosovaŠveice
NorvēģijaUngārijaUkrainaBeļģija
GruzijaĪrija

Latvijas U18 valstsvienības sastāvs

SpēlētājsGadsPozSporta skolaTreneris
Juris Vītols2005ARīga/DSN – BK LiepājaM. Fomins
Edvards Egle2005ARīga/A.Kraukļa VEFG. Jonāns
Roberts Blūms2005ARīga/DSN / ASVEL (FRA)M. Fomins
Rolands Šulcs2006AGulbenes BJSSS. Dzērve
Toms Līnis2005A/UCēsis/ GBA Sojky Pelhrimov(CZE) V. Brizgālovs
Rūdolfs Švītiņš2005A/URīga/A.Kraukļa VEFG. Jonāns
Renārs Sondors2005UGBA Lions (CZE)M. Fomins
Kristaps Soldatenoks2005ULiepājas SSSA. Steckis
Kristers Skrinda2006UBJBS Rīga/DSNM. Fomins
Edvards Švalbe2005U/CRīga/A. Kraukļa VEFG. Jonāns
Toms Markuss Salnājs2005U/CVentspils SparsM. Graudiņš
Fransuā Nkojs-Eale2005CLiepājas SSSA. Steckis

Komandas personāls

VārdsAmats
Edijs ŠlesersGalvenais treneris
Krists PīternieksTreneris
Oskars ZurkovsTreneris
Ivars IkstensFiziskās sagatavotības treneris
Artūrs KrastsFizioterapeits

  +2 [+] [-]

, 2023-07-22 00:33, pirms 11 mēnešiem
ir pie kā strādāt, bet šajā izlasē man patīk puiku pozitīvā nekaunība un uzvilktība
viņiem ir potenciāls tikt augšup, protams, cik var spriest pēc viena mača
labi, ka 3 un 4/4 puslīdz sakārtoja aizsardzību

  +4 [+] [-]

, 2023-07-22 00:40, pirms 11 mēnešiem
Skatīties uz U18 izlasi ir pavisam cits smeķis! Malači, dzeki! Bija prieks skatīties, kā otrā puslaikā mūsējie uzspieda savu spēli. Jāatgriežas A divīzijā, nekādas citas domas te vispār nevar būt!

     [+] [-]

, 2023-07-22 00:47, pirms 11 mēnešiem
Sakārtojām Aizsardzību un Uzvara Mūsējā !!!
Tā turpināt !!!

     [+] [-]

, 2023-07-22 00:52, pirms 11 mēnešiem
Prieks par komandu!
Visi,kas nāca šodien laukumā viens otru papildināja!
Sākumā bija protams starta mandrāža,bet spēles gaitā izpaudās KOMANDA kas grib un var tikt Ā grupā !!!

     [+] [-]

, 2023-07-22 00:54, pirms 11 mēnešiem
Statistika:

https://www.fiba.basketball/europe/...

  +5 [+] [-]

, 2023-07-22 02:34, pirms 11 mēnešiem
Protams prieks par uzvaru, bet šitie 3 punktu pasākumi mums tur kaut kur no mazotnes iestādīti ? Nu vislaik tikai troikas, troikas, troikas, jebkurā vecumā un izlasē. Mazliet skumji sāk palikt, sajūta, ka neko citu vispār vairs nemākam. No sērijas - izšaus būs zašibis, nu ja nē, tad nē. Kaut kā neož pēc vispārēja basketbola.

     [+] [-]

, 2023-07-22 02:46, pirms 11 mēnešiem
Kā skaitās ka viens otru papildināja??? Ja trīs ar pus spēlētāji tīri līderi punktu ziņā!!! Ja vienreiz par visām reizēm neiemācīs visiem no mazotnes ka katrs var būt līderis, ja reizi esi tajā vecuma izlasē dēļ savām spējām, nevis dēļ tētiņa slavenības un naudas, kur daži labi pat potenciāli labāki spēlētāji paliek ārpus sastāva!!!

     [+] [-]

, 2023-07-22 03:06, pirms 11 mēnešiem
P.s. no statistikas
2 Punktnieki 15/28 53.6%
3 Punktnieki 16/39 41%

Tas skaitās normāli ? 11 vairāk izmesti truļi. Kas līdzīgs bija u-20, kur vispār man liekas bija 2x vairāk truļi nekā 2pts. Un šī ir Beļģija, pret kuru vienkārši izšāva, tas nav uz ko vislaik var paļauties.

     [+] [-]

, 2023-07-22 03:30, pirms 11 mēnešiem
Kas ir vēlu vakarā,raksts saturīgs,bet beigās tapat visu citur jameklē

  +4 [+] [-]

, 2023-07-22 04:01, pirms 11 mēnešiem
garmate rakstīja: Kā skaitās ka viens otru papildināja??? Ja trīs ar pus spēlētāji tīri līderi punktu ziņā!!! Ja vienreiz par visām reizēm neiemācīs visiem no mazotnes ka katrs var būt līderis, ja reizi esi tajā vecuma izlasē dēļ savām spējām, nevis dēļ tētiņa slavenības un naudas, kur daži labi pat potenciāli labāki spēlētāji paliek ārpus sastāva!!!
piekrītu daļēji taviem argumentiem... rezultatīvākais blūms ar 23pts un 5cām kļūdām (kas potenciāli ir mīnus 10-15pts, ja nepieskatam iespējas iemest ar sodu) krietni zem komandas vidējās precizitātes un turpina žarīt jo Blūms... Nākamajiem diviem rezultatīvākajiem kopā par 3 metieniem mazāk izmests neskatoties uz to ka precizitāte augstāka... viens iepriekš minēja ka zb ka jau no mazotnes mētājam no distances, īsti nepiekritīšu ka tas slikti ja precizitāte ir vismaz virs 40%... jo njemot vērā ka 2pts precizitāte bija nepilni 54%... Matemātiski apskatot: 2pts reiz 54% ir 1.08pts, bet 3pts reiz 40% ir 1.20pts... tātad efektīvāk tomēr ir žarīt troikas ar 40% pie tādas precizitātes... Nav mums pēdējos gados neviens kā kambala sava praimā kas dominē apakšā vai biedriņš kas nevar sodiņu iemest... Esam mēs mētātāji un tas ir fakts to nevar noliegt. Tā pat kā spāņi uz saspēli asv uz individuālo - mēs metam un ja krīt varam vinēt visus, ja nekrīt varam pakāst visiem(tomēr spēles būtiba ir precizitāte), protams vienmēr ir jābūt B plānam ja nespējam mest uz tiem vismaz 40% tas mums pieklibo, jo jaunatne spēlē kā jau 2020 gadu basīti ne 1990 - pat mūsu lielākais stars porziņģis ar visu savu augumu negribīgi lien postā bakstīties... its just the way it is... Cerams tagad ar Jockera dominanci NBA šis tas pamainīsies "metā", jo līdz šim "meta" bija skrien un žarī ar labu procentu, kā GSW pagāšgad pierādija ka tas vēl strādā, protams viņi arī to aizsāka, bet vienmēr divos uzbrukumos iežirīt 3 troijkas pretiniekiem vajag 3 sekmīgus paintā... Bik izplūdu bet tās tikai manas domas...

  -1 [+] [-]

, 2023-07-22 05:34, pirms 11 mēnešiem
Protams, nevar spriest par pirmo spēli...Paldies par uzvaru!!!
Bet jautājums?! Ja notikušajā un nākošajā 3pt būtu 20%.... ko liksim pretī?!
Banki kaut kā spēja tos 3pt sabalansēt ar ne zvaigznēm. Kur ir problēma ar jaunajiem? 120% aizsardzība un tad iemetam.
LBS smaka un treneri "čomi"? Vnko wtf.
Aizies KP paaudze un būs tāda dirsā.

     [+] [-]

, 2023-07-22 08:27, pirms 11 mēnešiem
Piekrītu šeit jau paustajam - vai komandai ir citi risinājumi gadījumam, ja trijnieki tik zili nekritīs?

  +3 [+] [-]

, 2023-07-22 08:29, pirms 11 mēnešiem
Ļaunais rakstīja: P.s. no statistikas
2 Punktnieki 15/28 53.6%
3 Punktnieki 16/39 41%

Tas skaitās normāli ? 11 vairāk izmesti truļi. Kas līdzīgs bija u-20, kur vispār man liekas bija 2x vairāk truļi nekā 2pts. Un šī ir Beļģija, pret kuru vienkārši izšāva, tas nav uz ko vislaik var paļauties.
Pilnībā piekrītu. Ja no 16 3p iekristu tikai 6, tad -30 p un pārliecinoši zaudēts... Kopumā, ir jau labi skatīties tādu spēli kurā krīt. Par garo spēlētāju varējumu pēc pirmās spēles ir grūti spriest. Blūms brīžiem pārāk uzvilkts pēc tiem iemestajiem 3punktniekiem😂😂

  -1 [+] [-]

, 2023-07-22 09:33, pirms 11 mēnešiem
Labi! Beļģiem jaunatne iet uz augšu pēdējos gadus. Jāskatās tālāk!

     [+] [-]

, 2023-07-22 09:36, pirms 11 mēnešiem
Damokla_zobens_23 rakstīja: Piekrītu šeit jau paustajam - vai komandai ir citi risinājumi gadījumam, ja trijnieki tik zili nekritīs?
Neko daudz nezinu par šo U izlasi, bet kādi ir citi ieroči? Ir labi spēlētāji zem groziem, atlētiski uzbrucēji? Ja nav, tad nav arī daudz jābrīnās...

     [+] [-]

, 2023-07-22 09:36, pirms 11 mēnešiem
Ļaunais rakstīja: Protams prieks par uzvaru, bet šitie 3 punktu pasākumi mums tur kaut kur no mazotnes iestādīti ? Nu vislaik tikai troikas, troikas, troikas, jebkurā vecumā un izlasē. Mazliet skumji sāk palikt, sajūta, ka neko citu vispār vairs nemākam. No sērijas - izšaus būs zašibis, nu ja nē, tad nē. Kaut kā neož pēc vispārēja basketbola.
Banki izlasē kkā iemanījies sabalansēt šo visu... bet vairākiem spēlētājiem ir augsta meistarība, tas gan.

  -2 [+] [-]

, 2023-07-22 09:56, pirms 11 mēnešiem
Latvijas pērtiķbola klasiskā likumsakarība- truļi krīt, ir uzvara, truļi nekrīt, kāsiens
Karoče, nekas nav jāgudro, ir jāpuļī truļi!
Kas to lai zin, varbūt šādā stilā PK Zeltu paķers

  -1 [+] [-]

, 2023-07-22 10:16, pirms 11 mēnešiem
Ļaunais rakstīja: Protams prieks par uzvaru, bet šitie 3 punktu pasākumi mums tur kaut kur no mazotnes iestādīti ? Nu vislaik tikai troikas, troikas, troikas, jebkurā vecumā un izlasē. Mazliet skumji sāk palikt, sajūta, ka neko citu vispār vairs nemākam. No sērijas - izšaus būs zašibis, nu ja nē, tad nē. Kaut kā neož pēc vispārēja basketbola.
Nu zin kā, labāk, lai izšauj un ir uzvaras, kā ar visu izšaušanu nekā nesanāk..

  -1 [+] [-]

, 2023-07-22 10:51, pirms 11 mēnešiem
Juris Vītols 2005 A Rīga/DSN – BK Liepāja ';

  -1 [+] [-]

, 2023-07-22 10:52, pirms 11 mēnešiem
BELAZ rakstīja: Sakārtojām Aizsardzību un Uzvara Mūsējā !!!
Tā turpināt !!!
Kristaps Soldatenoks 2005 U Liepājas SSS
Ar laikam tika uzspēlējis LIBL. Izlase varētu būt ļoti spēcīga.
';

  -1 [+] [-]

, 2023-07-22 10:56, pirms 11 mēnešiem
elvison rakstīja: Kas ir vēlu vakarā,raksts saturīgs,bet beigās tapat visu citur jameklē
Sarauj, Latvija. Šodien vēlu spēle pret Portugāli. Kas tikai mums jauniešu izlasēs nav spēlējis? Porziņģis, Pašečņiks, Šmits, Bertāns, Kurucs. Visi pieci spēlēja A divīzijā. Kādreiz jauniešu izlases bija labākas, daudz daudz labākas.
';

     [+] [-]

, 2023-07-22 11:11, pirms 11 mēnešiem
Bet pie kandidātu izvēles joprojām jautājumi kāpēc nav aicināti Donis un Zvīnis? Kāpēc netika uzlaists Sondors?

  +1 [+] [-]

, 2023-07-22 12:14, pirms 11 mēnešiem
Kaut jā rodas iespaids, ka daļa komentētāju ta riktīgi to spēli nemaz nav skatījušies.
1) Daudzi trīspunktnieki bija labi sagatavoti un pamatoti. Kāpēc lai tādā situācijā nemestu pa grozu?
2) Nebija arī tā, ka uz groza apakšu netiktu spēlēts. Bija arī veiksmīgas izspēles. Taču jāsaprot, ka šajā izlasē tādu ļoti atlētisku centru nav, lai uz to vien balstītu visu spēli.
3) Lūzums tika panākts ar aizsardzību. Pirmā puslaikā beļģu uzbrukums izskatījās visai jaudīgs, tomēr 3/4daļā Latvijas izlase viņus apstādināja. Tas arī bija uzvaras pamatā. Veiksmīgs uzbrukums sākās no labas aizsardzības.

     [+] [-]

, 2023-07-22 12:48, pirms 11 mēnešiem
Witslenamitea rakstīja: Bet pie kandidātu izvēles joprojām jautājumi kāpēc nav aicināti Donis un Zvīnis? Kāpēc netika uzlaists Sondors?
Ari Liberts uz Zarins, kuri sosezon tika pie vertigam minutel LIBL Valmieras puiku rindas nebija pat kandidatos, kas liek uzdot jautajumus......

     [+] [-]

, 2023-07-22 15:09, pirms 11 mēnešiem
Witslenamitea rakstīja: Bet pie kandidātu izvēles joprojām jautājumi kāpēc nav aicināti Donis un Zvīnis? Kāpēc netika uzlaists Sondors?
Ļoti elementāri - acīmredzot bija izvēlēta 10 spēlētāju rotācija, kas principā strādāja. Šī ir tikai pirmāspēle, minūtes vēl nevienu nepārslogo, lai pamatsastāvs ieskrienas, tā teikt. Pret mājiniekiem gan jau uzstādījumi var pamainīties.
Par sastāva izvēli - diez vai Donis dotu lielāku ieguldījumu (arī Vāvers neatlasījās) kā gadu vecākie, gan jau treneriem ir argumenti. Par valmieriešiem - tur vispār kaut kāda bēdu ieleja lielajā komandā un vecākajās grupās ... Ja būtu Goda plāksne LV - 2005, Zvīnim tur būtu jābūt, bet komandu jau veido konkrēti treneri. Pieļauju, ka ir kāda nesaiste starp Valmieras basketbola vadību un LBS, varbūt vienkārši citu sistēmu lobijs bijis pārliecinošāks.

  +1 [+] [-]

, 2023-07-22 15:16, pirms 11 mēnešiem
kokodžambo rakstīja: Pilnībā piekrītu. Ja no 16 3p iekristu tikai 6, tad -30 p un pārliecinoši zaudēts... Kopumā, ir jau labi skatīties tādu spēli kurā krīt. Par garo spēlētāju varējumu pēc pirmās spēles ir grūti spriest. Blūms brīžiem pārāk uzvilkts pēc tiem iemestajiem 3punktniekiem😂😂
Nu Blūms fāters jau arī sevišķi adekvāts nebija saistībā ar trojkām, širmis bija visu laiku uz aizvēršanās robežas

     [+] [-]

, 2023-07-22 18:01, pirms 11 mēnešiem
krokodilumednieks rakstīja: Kaut jā rodas iespaids, ka daļa komentētāju ta riktīgi to spēli nemaz nav skatījušies.
1) Daudzi trīspunktnieki bija labi sagatavoti un pamatoti. Kāpēc lai tādā situācijā nemestu pa grozu?
2) Nebija arī tā, ka uz groza apakšu netiktu spēlēts. Bija arī veiksmīgas izspēles. Taču jāsaprot, ka šajā izlasē tādu ļoti atlētisku centru nav, lai uz to vien balstītu visu spēli.
3) Lūzums tika panākts ar aizsardzību. Pirmā puslaikā beļģu uzbrukums izskatījās visai jaudīgs, tomēr 3/4daļā Latvijas izlase viņus apstādināja. Tas arī bija uzvaras pamatā. Veiksmīgs uzbrukums sākās no labas aizsardzības.
3/4 beļģus apstādināja mūsu aizsardzība, vienpusēji tiesnešu lēmumi par sliktu beļģiem un tas, ka mums nereāli uzkrita